Barnehagesøknad
Her kan det søkes om plass i alle barnehager i Ålesund. Se ofte stilte spørsmål om barnehager før du fyller ut skjemaet.
Søknadsfrist
Søknadsfristen til hovedopptak er 1. mars.
Slik søker du
- Du skal IKKE LOGGE INN for å søke plass eller søke om overflytting, men søknaden må inneholde e-post, mobilnummer og fødselsnummer eller fiktivt personnummer.
- Ved søknad om overflytting, må søknad oppdateres i foresattportalen.
- Tar du imot ny plass, vil eksisterende tilbud bli slettet.
- Søkere til barnehageplass for inneværende barnehageår som ikke får plass nå, vil automatisk bli med videre til opptak for neste barnehageår
- Når du har sendt søknaden, vil du innen kort tid motta e-post.
Om søknaden
Det kan registreres inntil fire ønsker per barn.
Vedlegg?
For å kunne behandle søknaden riktig, må eventuelle vedlegg/dokumentasjon være innsendt innen 1. mars. Vedlegg kan sendes elektronisk ved å logge inn på ID-porten her, eller i posten til Ålesund kommune, Postboks 1521, 6025 ÅLESUND. Merk konvolutten "Vedlegg til barnehagesøknad"
Opptaket
Svar på søknad i forbindelse med hovedopptak sendes ut medio mars.
Dersom du trenger hjelp eller har spørsmål vedrørende søknadsskjemaet, ta kontakt med Servicetorget på telefon 70 16 20 00 eller e-post: